♡ Dennennaalden Thee Bij Ons Altijd Op Voorraad - Nu Ook Met Zeoliet ♡

 De 11 Tips om je Bewustzijn te Verhogen


Bewustzijn is het pad naar vrijheid van de agenda van het ego. Deze vrijheid om naar nu terug te komen, deze vrijheid door mindfulness, is een van de meest diepgaande vormen van vrijheid die er op aarde bestaat. Je moet je bewustzijn verhogen om je meer bewust te zijn van wat er in het huidige moment gebeurt om deze vrijheid te bereiken. We hebben allemaal het vermogen om dit te doen, maar het vereist oefening en toewijding. Hier zijn enkele tips om u te helpen uw bewustzijn te verhogen:

 

1) OEFEN MINDFULNESS-MEDITATIE
Mindfulness-meditatie is een geweldige manier om je meer bewust te worden van je gedachten en gevoelens zonder oordeel of weerstand. Het enige wat je nodig hebt is een rustige plek en wat tijd voor jezelf. Net als bij elke andere vaardigheid geldt: hoe meer je oefent, hoe beter je je de hele dag door ontspannen en aanwezig zult voelen.

 

2) OEFEN ACTIEF LUISTEREN
Actief luisteren is een geweldige vaardigheid die iedereen kan ontwikkelen, en het kan je een groter bewustzijn geven van hoe anderen zich voelen en het gemakkelijker maken om medeleven en begrip te tonen. Als je actief luistert, wacht je niet alleen op je beurt om te spreken - in plaats daarvan concentreer je je op wat de andere persoon zegt en laat je dat zien door je woorden en gezichtsuitdrukkingen.

 

3) SLOW DOWN
Door de hele tijd zo gehaast te zijn, is het bijna onmogelijk om op het moment aanwezig te zijn of echt naar anderen te luisteren. Dus leg je telefoon weg tijdens het rijden, probeer niet te multitasken als je met iemand anders praat - wees er gewoon op dat moment.

 

4) BE AWARE
Vergroot je zelfbewustzijn door je meer bewust te worden van je omgeving, gedachten en gevoelens. observeren. Wees je bewust van wat je doet, denkt en voelt. Wees je bewust van je aandacht en breng deze terug naar het huidige moment. Oefen meerdere keren per dag gedurende 10 minuten per keer volledig bewustzijn totdat het natuurlijk begint te voelen. Neem elk uur in ieder geval een minuut de tijd om bij jezelf in te checken en te kijken waar je aandacht op dat moment is. In het begin zul je waarschijnlijk veel afleiding krijgen van je gedachten. Maar breng jezelf elke keer terug naar het huidige moment. Je kunt dit doen tijdens een wandeling, thuis sporten, afwassen, etc.

 

5) EET GEZOND VOEDSEL VOOR EEN GEZOND LICHAAM
Blijf zoveel mogelijk uit de buurt van junkfood, of beperk het in ieder geval tot af en toe toegeeflijkheid. Junkfood bevat veel verzadigde vetten, suiker en natrium, wat kan leiden tot obesitas, hartaandoeningen, diabetes en andere medische aandoeningen die in sommige gevallen levensbedreigend kunnen zijn.

 

6) WEES STRESSVRIJ
Stress is de grootste vijand van gezondheid en draagt ​​bij aan de meeste ziekten, waaronder hartaandoeningen, depressie en angststoornissen. Meditatie is een eenvoudige manier om stress te verminderen door te leren hoe u uw lichaam en geest kunt ontspannen door middel van ademhalingsoefeningen, wat leidt tot meer mentale helderheid, meer energie, een betere gezondheid en minder stress in het algemeen. Ga mediteren voor een gezonder lichaam en geest. Zorg goed voor jezelf, zowel fysiek als emotioneel.

 

7) CREATE WHAT YOU WANT
Als je het niet leuk vindt wat er om je heen gebeurt, verander het dan. Je hebt de macht om alles wat niet goed voor je voelt in je leven of in je omgeving te veranderen door je gedachten en gevoelens. Dit vergt in het begin oefening en inspanning, maar als je het eenmaal hebt geleerd, wordt het een gemakkelijke manier om je leven te leiden zonder ongewenste drama's of situaties in je leven te ervaren. vallen op hun plaats zonder enige inspanning van uw kant, dus onthoud "als het goed voelt, doe het dan."